Eleanor Friedberger Last Summer Merge 2011.

nedjelja, 4. rujna 2011

Eleanor je teta iz Fiery Furnaces i ovo je njen prvi solo album.

Fried burger je dobar, ali nikada neće nadmašiti flame broiled / fire grilled burger. Zato Whopper caruje nad Big Macom, dok đointovi poput legendarnog Billy the Goat Tavern i sličnih gdje se burgeri poslužuju u plastičnoj košarici s masnim papirom caruju nad svim burgerima ovog svijeta. Kad smo već kod burgera vrijedi spomenuti jako dobru konfekciju TGI Fridaysa te nekada izvrsne domaće uratke iz danas nepostojećih Ham-Hama i Hambija iz prolaza u neboderu pored zagrebačkog glavnog trga (osobne favorite slobodno dodajte u komentarima).

Friedberger Eleanor i njezin "Last Summer" se nadovezuje na sve rašireniju post-ljetnu kuknjavu i jezu od pomisli na predstojeće razdoblje. Prije pristupanja samom činu kuknjave valja ipak imati na umu kako živimo u klimi gdje nema uragana ni tsunamija, te imamo priliku doživjeti četiri godišnja doba. Jesen je zakon, a ima i zima svoje čari. Doduše malo smo trusno područje, što zbog pomaka ploča što zbog okolnih kvartova i čestih ratova.

Ako na kratko zanemarimo klimatske, seizmološke, političke i gurmanske momente pa se vratimo muzici, Friedbergerova je isporučila djelo ugodno-prozračne snene nostalgije prožete momentima zastajkivanja i promišljanja o prolaznosti, baš kao što kraj ljeta i početak nove sezone zahtijeva od svake zamišljene duše. Već preko deset godina iskustva nastupanja i snimanja s matičnim bendom Fiery Furnaces je debelo ostavilo traga u smislu da je vrlo osobiti stil pjevanja izgrađen do kraja i jednostavno vlada albumom te mu daje izražajnost koju razmjerno škrti instrumentarij ne uspijeva pokriti.

Eleanorin glas je njen najbolji instrument, a "Last Summer" je odličan album zanimljive autorice zbog kojeg vrijedi zanemariti činjenicu kako favorizira fried burgere.