The Men New Moon Sacred Bones 2013.

ponedjeljak, 25. ožujka 2013

Fora je u tome što "New Moon" traži ushićenje. Njegove pjesme zahtijevaju pripitost ili, još bolje, zaljubljenost. Iscijediti će vas i ubrzo umoriti ukoliko niste u odgovarajućem raspoloženju. One nisu tu da bi vas podsjećale, već podrazumijevaju da ste već spremni za akciju i da ćete naredni dan biti grdo mamurni i ponovo spremni za još veću akciju

The Men su za snimanje posljednjeg albuma njujoršku garažu zamijenili s kućom na planini koja im je umjesto internet priključka ponudila gramofon na kojemu su se nemilosrdno vrtjeli Neil YoungByrdsi. Iako se "New Moon" prirodnije nadovezuje na prethodni "Open Your Heart" nego na ranija izdanja, njegova isprepletenost utjecajima može biti malo naporna. Strpljivost u ovom slučaju ne bi trebala biti strategija. U pitanju je instinkt. Zato se nemojte dati zbuniti raznoraznim popisima na kojem se istovremeno prepliću Tom Petty, Sebadoh, Sonic Youth, Replacementsa, Dinosaur Jr., MC5, Hüsker Dü … Napadnite prvi ako ne želite da vam se nakon par stvari zavrti u glavi.

Šlampavi country dvokorak nazvan "Open The Door" zvuči kao Uncle Tupelo demo zajebancija i nimalo ne smeta na samom početku albuma na kojemu neće nedostajati neočekivanih poteza. "Half Angel Half Light" kreće s prvim uzletom koji bez obzira na neuvjerljive vokale i još uvijek nedovoljno brz tempo nosi stihove koji pršte zahvalnošću zbog ponovo pronađenog smisla:  I’ve been drinking for so long / I gave up on life, I gave up on song / I’ve been digging a hole in the ground / I’ve been digging until you I found. Vjerujem da će slučajno nabadanje usne harmonike na "Without A Face" i country lo-fi lelujanje s izigravanjem pijanog Paul Westerberga na "The Seeds" zbuniti dobar dio starih fanova za koje se nadam da će im bolje leći očito odavanje počasti Neilu i njegovom Ludom konju. Naime, "I Saw Her Face" zvuči kao kakofonična verzija legendarne Neilove "Ohio" s kojom ovaj bend dokazuje da im nije cilj samo razbacivanje i dokazivanje različitim utjecajima, već da su stare šprance tu kako bi ih se izokretalo i nadopunjavalo novom energijom.

Stari fanovi će definitivno doći na svoje nakon umirujućeg i melankoličnog instrumentala "High and Lonesome" koji dijeli album na dva dijela. "The Brass" melje toliko intenzivno i temeljito da je naprosto nevjerojatno da se odmah nakon nje morate suočiti s najupečatljivijom pjesmom na albumu - "Electric". Do kraja vas mogu zbuniti samo još "Bird Song" koja uzima titulu šlampavije posvete Neilu i "Supermoon" koja donosi monotonu space rock tutnjavu od osam minuta koju ćete vrlo vjerojatno radije proživljavati uživo nego kroz slušalice.

Fora je u tome što "New Moon" traži ushićenje. Njegove pjesme – bile one neartikulirano sirove, sramežljivo šlampave, brze ili spore – zahtijevaju pripitost ili, još bolje, zaljubljenost. Iscijediti će vas i ubrzo umoriti ukoliko niste u odgovarajućem raspoloženju. One nisu tu da bi vas podsjećale, već podrazumijevaju da ste već spremni za akciju i da ćete naredni dan biti grdo mamurni i ponovo spremni za još veću akciju.

wearethemen.blogspot.com